Ariana dla WS | Blogger | X X

poniedziałek, 23 maja 2016

WIELKA KSIĄŻKOWA KONFRONTACJA

Na początku swojego bloga napisałam listę 100 książek, które chciałabym przeczytać, a teraz nadszedł czas aby podsumować moje osiągnięcia.





Pierwsze trzy tomy ''Akademii Wampirów'' przeczytałam i podobały mnie się. Moje dokładniejsze odczucia możecie poznać w recenzjach tych książek.

4. Przysięga krwi Akademia wampirów (tom 4)  Richelle Mead

5.W mocy ducha Akademia wampirów (tom 5)  Richelle Mead

6.Ostatnie poświęcenie Akademia wampirów (tom 6)  Richelle Mead

Przez dłuższy czas nie mogłam znaleźć 4 tomu serii w atrakcyjnej cenie, dopiero na Warszawskich Targach Książki upolowałam go za 10 zł i mogę kontynuować cykl.

7.Archiwum Herosów Rick Riordan

8.Przewodnik po świecie herosów   Rick Riordan, Mary-Jane Knight

9.Greccy Bogowie Rick Riordan


Bardzo chciałam przeczytać te książki, szczególnie ''Greccy bogowie według Percego Jacksona'', lecz niestety nie podołałam temu zadaniu.


10.Baśnie Barda Beedle'a  Joanne Kathleen Rowling

Baśnie przeczytałam i przypadły mi do gustu.

11. Czerwona piramida Kroniki rodu Kane (tom 1) Rick Riordan

12.Ognisty tron Kroniki rodu Kane (tom 2) Rick Riordan

13. Cień Węża Kroniki rodu Kane (tom 3) Rick Riordan


Pierwsza część ,,Kronik rodu Kane'' zawiodła mnie, oczekiwałam czegoś lepszego. Nie wiem czy będę kontynuować tę serię.

14. Pamiętniki półbogów Rick Riordan

15.Zagubiony heros  Olimpijscy herosi (tom 1) Rick Riordan

16.Syn Neptuna  Olimpijscy herosi (tom 2) Rick Riordan

17. Znak Ateny Olimpijscy herosi (tom 3) Rick Riordan

18.Dom Hadesa Olimpijscy herosi (tom 4) Rick Riordan

19.Krew Olimpu Olimpijscy herosi (tom 5)  Rick Riordan



Nadal bardzo chce przeczytać ''Percego Jacksona i Herosów olimpijskich'' i naprawdę nie wiem czumu jeszcze tego nie zrobiłam.


21.Dni krwi i światła gwiazd Córka dymu i kości (tom 2) Laini Taylor

22.Sny bogów i potworów Córka dymu i kości (tom 3) Laini Taylor


Definitywnie mam problem, gdyż ciągle zaczynam pewną serię, ale jej nie kończę, tak jak w tym przypadku. Muszę zaopatrzyć się w kolejnej tomy tego cyklu. 



Przeczytałam! Podobała mnie się, choć dużo osób ją hejtowało, jeśli chcecie znać więcej moich odczuć na temat tej książki zajrzyjcie do recenzji. 

24.Annabel Delirium (tom 0.5)


26.Hana Delirium (tom 1.5) Lauren Oliver


28.Raven Delirium (tom 2.5) Lauren Oliver

29.Requiem Delirium (tom 3) Lauren Oliver

30.Alex Delirium (tom 3.5) Lauren Oliver



Przeczytałam 2 pierwsze tomy serii Delirium, gdyby była kolejna część w bibliotece z pewnością sięgnęłabym po nią, gdyż koniec ''Pandemonium'' był niezwykły. Co do nowelek tak zwlekałam z ich przeczytaniem, aż zostały wydane w Polsce, całość w jednej książce. Jak trafię na promocji to kupię, nie będę specjalnie polować.
31. Panic Lauren Oliver


Panic zostało wydane w Polsce pod tytułem ''Panika''. Na razie nie ciągnie mnie do przeczytanie tej książki. 


Przeczytałam, lubię.

Saga o braciach Benedyktach średnio przypadła mi do gustu. Była po prostu okay, spodziewałam się czegoś lepszego.
38.Harry Potter Prequel Joanne Kathleen Rowling
Nie przeczytałam, gdyż nigdzie nie mogłam znaleźć tej książki.

39. Misja Ambasador   Trylogia Zdrajcy (tom 1) Trudi Canavan

40. Łotr Trylogia Zdrajcy (tom 2) Trudi Canavan 

41. Królowa Zdrajców  Trylogia Zdrajcy (tom 3) Trudi Canavan




''Misję ambasadora'' przeczytałam i podobała mnie się, ''Łotr'' czeka na mnie na półeczce.

42. Kapłanka w bieli Era pięciorga (tom 1)

43.Ostatnia z dzikich Era pięciorga (tom 2)

44. Głos Bogów Era pięciorga (tom 3) 


Ja to kiedyś przeczytam, tylko nie wiem kiedy. 


46. Onyks Lux (tom 2)   Jennifer L. Armentrout 

47.Opal Lux (tom 3)   Jennifer L. Armentrout 


Pierwszy tom za mną i zdecydowanie chce więcej. Jak ktoś ma ''Onyks'' na wymianę, chętnie przygarnę.
48.Mechaniczny anioł Diabelskie Maszyny (tom 1) Cassandra Clare

49. Mechaniczny książę Diabelskie Maszyny (tom 2) Cassandra Clare

50.Mechaniczna księżniczka Diabelskie Maszyny (tom 3) Cassandra Clare


Kocham, kocham, kocham <3

51.Rywalki  Selekcja (tom 1) Kiera Cass 

52. Elita Selekcja (tom 2) Kiera Cass 

53.Jedyna Selekcja (tom 3) Kiera Cass 

54.Następczyni  Selekcja (tom 4) Kiera Cass


Dla czego ja tego jeszcze nie przeczytałam?

55. Dotyk Julii (tom 1)  Tahereh Mafi

56.Sekret Julii  Dotyk Julii (tom 2)  Tahereh Mafi

57. Dar Julii Dotyk Julii (tom 3)  Tahereh Mafi


Kolejna zaczęta, ale nie skończona seria, ja mam chyba jakiś duży problem... Po za tym nadal chce kontynuować ten cykl.

58.Czerwone jak krew  Lumikki Andersson (tom 1) Salla Simukka

59.Białe jak śnieg Lumikki Andersson (tom 2) Salla Simukka

60.Czarne jak heban Lumikki Andersson (tom 3) Salla Simukka

Ostatnio stwierdziłam, że czas zapoznać z kryminałami, dlatego pewnie nie długo sięgnę po tę serię Sally Simukki. 
61.Black Ice Becca Fitzpatrick



64. Cisza  Szeptem (tom 3) Becca Fitzpatrick 

65. Finale Szeptem (tom 4) Becca Fitzpatrick 


Pierwsze dwa tomy ''Szeptem'' jak dla mnie były takimi, lekkimi, trochę naiwnymi młodzieżówkami. Pewnie, w jakieś w wakacje dokończę ten cykl, ale wątpię, by stało się to prędko. Co do Black ice, nie wiem czy, kiedyś ją przeczytam.

66.Miasto szkła Dary Anioła (tom 3) Cassandra Clare 

67.  Miasto Upadłych Aniołów Dary Anioła (tom 4) Cassandra Clare

68.Miasto zagubionych dusz Dary Anioła (tom 5) Cassandra Clare

69.Miasto Niebiańskiego Ognia  Dary Anioła (tom 6) Cassandra Clare


Jace jest największym powodem, dlaczego tak bardzo lubię tę serię i na pewno skończę ją w tym roku. <3


71.  Losing Hope Hopeless (tom 2) Colleen Hoover

72. Szukając Kopciuszka Hopeless (tom 3) Colleen Hoover 


Z pewnością nie planuję przeczytać ''Loosing Hope, gdyż nie mogę przebrnąć przez tę książkę, dlatego, że Holder prowadzi narracje. Co do ''Szukając kopciuszka'' raczej nie sięgnę po nią w najbliższym czasie.
73.  Partials. Częściowcy Dan Wells

Kiedyś ciągnęło mnie do tej powieści, na ten moment nie mam zamiaru jej przeczytać.

74.Dziewięć żyć Chloe King. Upadła Liz Braswell

75.Dziewięć żyć Chloe King. Uprowadzona  Liz Braswell

76..Dziewięć żyć Chloe King. Wybrana  Liz Braswell


Na razie nie mam zamiaru zaczynać tej serii, gdyż słyszałam, że kolejne tomy zostawiają wiele do życzenia.




''Trylogię czasu'' przeczytałam na początku swojej kariery z blogiem i seria podobała mnie się.


Udało mnie się również przeczytać ''Lektora''. Był okay, choć z początku trudno było mi przez niego przebrnąć.

81.Krąg Engelsfors (tom 1)  Mats Strandberg, Sara Bergmark Elfgren

82.Ogień  Engelsfors (tom 2)  Mats Strandberg, Sara Bergmark Elfgren

83.Klucz  Engelsfors (tom 3)  Mats Strandberg, Sara Bergmark Elfgren


''Krąg'' wciąż przede mną, ale nadal bardzo chce zapoznać się z tą serią.




Po tej serii spodziewałam się czegoś lepszego. Była okay, lecz nie zrobiła na mnie wielkiego wrażenia.

86.Cud chłopak R.J Palacio


Bardzo, bardzo chcę przeczytać tę powieść, na pewno zrobię to (kiedyś).


Uwielbiam tę historię! Bardzo przypadła mi do gustu. Polecam!

88.Szklany tron  (tom 1)  Sarah J. Maas

89.Korona w mroku Szklany tron  (tom 2)  Sarah J. Maas


Jestem chyba jedyną osobą na świecie, która jeszcze nie czytała ''Szklanego tronu'', ale już niedługo to się zmieni (chyba).


90. Eleonora i Park Rainbow Rowell

91.Fangirl Rainbow Rowell


Jestem ciekawa twórczości Rainbow Rowell i mam zamiar przeczytać coś z jej dorobku, by przekonać się czy naprawdę warto.




Lubię twórczość Colleen Hoover, więc te powieści były na mojej liście. Przypadły mi do gustu, lecz nie są najlepszymi książkami tej autorki.

95.Alicja w krainie zombie Kroniki Białego Królika [Harlequin] Gena Showalter

96.Alicja i Lustro Zombi  Kroniki Białego Królika [Harlequin] Gena Showalter


Może w wakacje znajdę czas, by zapoznać się z ''Kronikami Białego Królika'', lecz nie mam stu procentowej pewności.

97.Angelfall Opowieść Penryn o końcu świata (tom 1) Susan Ee

98.Angelfall. Penryn i Świat Po Opowieść Penryn o końcu świata (tom 2) Susan Ee


Kolejna popularna seria, której nie przeczytałam, ale bardzo chce, powinnam to jak najszybciej nadrobić.

99.Zielona Mila Stephen King

100.Bezsenność Stephen King


W zeszłym roku miałam zapoznać się z twórczością Kinga, nie wyszło, może w tym roku pójdzie lepiej.

Wynik 35/100



9 komentarzy:

  1. Meh, ja tam "Szklanego tronu" nie polecam. Wkurzyła mnie ta historia, i to bardzo, bo liczyłam na pozycje, która będzie OK. Zdecydowanie nie była.
    drewniany-most.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Kurczę, zdecydowanie poszło ci lepiej ode mnie. Sama planuję taki post i z tego, co przyuważyłam, przeczytałam (w ciągu pół roku) 15 zaplanowanych książek. Postanowiłam, że po prostu zrobię nową listę i teraz powieszę ją sobie w pokoju! xd
    Buziaki!
    BOOKBLOG

    OdpowiedzUsuń
  3. Zaczynam się zastanawiać czy również nie zrobić takiej listy stu książek do przeczytania, a może wtedy bardziej zmobilizowałabym się do sięgnięcia po nie ;) Widzę, że na Twojej liście widnieje jeszcze seria "Selekcja", więc szczerze zachęcam do przeczytania, a w szczególności pierwszych trzech tomów :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Sama nie wiem, dlaczego jeszcze nie przeczytałaś "Rywalek", bo to jest tak cudowne! <3 Ale wynik konfrontacji całkiem niezły. :D

    OdpowiedzUsuń
  5. "Olimpijscy Herosi", "Eleonora i Park" i "Selekcja" - POLECAM. Najlepsze książki ever ♥

    OdpowiedzUsuń
  6. Na całe szczęście ja sobie nie zrobiłam takiego spisu 100 książek, które chcę przeczytać, dlatego też nie mam co porównywać i liczyć. :D
    Ale tobie gratuluję, całkiem sporo udało ci się przeczytać z tego co chciałaś. :)
    Lost in books

    OdpowiedzUsuń
  7. Niezły wynik!! ☺☺ życzę powodzenia w dalszym czytaniu książek z listy :D

    OdpowiedzUsuń
  8. "Szklany tron" jest świetny, zdecydowanie mogę Ci polecić tę książkę ;)
    Również uwielbiam "Love, Rosie" ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Też nie czytałam Szklanego tronu :) Leży mi na półce od września XD Całkiem niezły wynik. Ja nie robiłam listy, ale mam zamiar zrobić "biblioteczkową konfrontację" i przekonać się ile z książek, które posiadam przeczytałam.
    http://lekturia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń