Ariana dla WS | Blogger | X X

niedziela, 29 maja 2016

#67 ''Osobliwe i cudowne przypadki Avy Lavender'' Leslye Walton




''Osobliwe i cudowne przypadki Avy Lavender'' Leslye Walton

Informacje szczegółowe :


tłumaczenie: Regina Kołek 
tytuł oryginału: The Strange and Beautiful Sorrows of Ava Lavender 
data wydania: 2 marca 2016 
liczba stron: 299
wydawnictwo: Sine Qua Non
cena z okładki: 34,90 zł
cykl:---





Kilka słów o fabule: 

Ava zdecydowanie różni się od swoich rówieśników, ponieważ urodziła się ze skrzydłami. Chce poznać przyczynę tego wydarzenia, dlatego analizuje drzewo genealogiczne swojej rodziny. Czy przez poznanie rodzinnych sekretów uda jej się zapobiec nieszczęściom i spotkać prawdziwą miłość? 

Moja opinia:

Ta książka jest zdecydowanie specyficzna i nie każdemu przypadnie do gustu. W pierwszej połowie powieści otrzymujemy opis rodziny Roux, z tego powodu nie mam tam za wiele akcji. Za to dokładnie poznajemy bohaterów, przez co możemy się z nimi lepiej zżyć. Każda postać wyróżnia się, jest inna, wyjątkowa, a zarazem specyficzna. Nie ma dwóch takich samych bohaterów. W drugiej części akcja skupia się na życiu Avy. Od tej chwili książka trzyma w niezwykłym napięciu. Z niecierpliwością czekamy na rozwój wydarzeń. Pierwsze słowo, które cisnęło mnie się po przeczytaniu tej powieści to oryginalna. To historia, którą ciężko opisać słowami, trzeba ją po prostu przeczytać. Całość utrzymana jest w niesamowicie magicznym klimacie, za sprawą przepięknego języka użytego przez autorkę. 

Oprawa graficzna:

Ta okładka jest przepiękna. Motyw piórka, który możemy zauważyć, również pod skrzydełkami. idealnie wpasowuje się w klimaty powieści. Możemy zauważyć złote detale na przodzie i grzbiecie powieści, które przepięknie połyskują i zdecydowanie przykuwają wzrok czytelnika.

Komu może się spodobać ?

Osobą, które chcą przeczytać coś świeżego, bo mają dość typowych romansów i irytujących trójkątów miłosnych.

Cytaty:


''To, że miłość nie wygląda tak, jakbyś tego chciała, nie znaczy, że jej wokół ciebie nie ma.''

''Miłość, jak powszechnie wiadomo, kieruje się własną logiką, za nic mając nasze plany czy zamiary.''

''Znowu on. Los. To słowo często towarzyszyło mi, kiedy byłam dzieckiem. Szeptał do mnie z ciemnych kątów pokoju w czasie samotnych nocy. Był pieśnią ptaków na wiosnę i wołaniem wiatru w nagich gałęziach zimowego popołudnia. Los. Zarówno moja udręka, jak i pociecha. Mój towarzysz i moja klatka.''

Ocena:

8,5/10

Podsumowanie:

Choć z początku wydawało mnie się, że to powieść nie dla mnie, podczas czytania doznałam miłego zaskoczenia. Coś nowego i ciekawego, oraz wciągającego.

10 komentarzy:

  1. Uwielbiam tę historię! Jest cudowna i osobliwa, tak jak mówi tytuł :>
    Pozdrawiam
    secretsofbooks.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Ta książka jest niesamowita. Na początku też myślałam, że to nie jest historia dla mnie a tu takie zaskoczenie! :D
    find-the-soul.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo polubiłam tę historię. Faktycznie jest oryginalna i wnosi powiew świeżości do tego wszystkiego co aktualnie czytam. :)
    Pozdrawiam,
    Geek of books&tvseries&films

    OdpowiedzUsuń
  4. Musze przeczytać tą książkę. Lubię takie nietypowe powieści i jeszcze nie spotkałam się z żadną negatywną recenzją.

    withcoffeeandbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Jestem strasznie ciekawa tej książki.
    Pozdrawiam :)
    http://life-ishappiness.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Spodziewałam się czegoś innego, ale książka była miłym zaskoczeniem! ;)

    Pozdrawiam!
    http://myfantasticbooksworld.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo zachęciłaś mnie tą recenzją, więc zapamiętuję tytuł i liczę, że uda mi się przeczytać w najbliższym czasie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Książka jest intrygująca! Mnie wciągnęła i nie chciała puścić! Była zdecydowanie inna i zapadła mi w pamięć, a to chyba liczy się najbardziej. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ta książka ciekawi mnie już od długiego czasu, wydaje się być naprawdę intrygująca i oryginalna, a właśnie takie powieści lubię ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Lubię takie osobliwe historie :) Aczkolwiek do tej akurat mnie nie ciągnie :D Może za jakiś czas ;)

    OdpowiedzUsuń