Ariana dla WS | Blogger | X X

środa, 17 lutego 2016

#59 Pandemonium Lauren Oliver

Pandemonium Lauren Oliver

Informacje szczegółowe :

data wydania: październik 2012 
liczba stron: 376
tłumaczenie: Monika Bukowska tytuł oryginału: Pandemonium 
cykl: Delirium (tom 2) 
wydawnictwo: Otwarte
cena z okładki: 34,90 zł




Kilka słów o fabule:

Lena żyje w świecie, w którym miłość uważa się za niebezpieczną chorobę. Przez większość życia dziewczyna wierzyła,że system panujący w państwie jest dobry, lecz gdy poznała Aleksa wszystko się zmieniło. Postanowiła uciec z chłopakiem do głuszy, gdzie byliby bezpieczni. Niestety los chciał inaczej...


Moja opinia:

Jak ''Delirium'' podobało mi się, choć nie zrobiło na mnie ogromnego wrażenia jak się spodziewałam, tak ''Pandemonium'' totalnie mnie oczarowało. Po dramatycznym zakończeniu pierwszej części, kolejny tom porywa od pierwszych stron. Wszystkie tajemnice i zagadki są odkrywane stopniowo co buduje napięcie, Rozdziały zostały podzielone na to co stało się przedtem i obecnie, co dodaje dramaturgii. Według mnie w tym tomie jest zdecydowanie więcej akcji niż w poprzednim. Na dodatek pojawili się nowi, ciekawie wykreowani bohaterowi, którzy odegrali ważną rolę w historii. Co do stylu pisania autorki uważam, że jest przepiękny i bardzo przypadł mi do gustu. Niestety powieść momentami bywała schematyczna, lecz mi nie przeszkodziło to specjalnie w odbiorze. Reasumując, jeśli zastanawialiście się czy po Delirium warto kontynuować serię, to odpowiedź brzmi zdecydowanie tak. 

Oprawa graficzna:

Ta oprawa graficzna nie skradła mojego serca, choć wygląda lepiej niż Delirium. Decydowanie bardziej urzekła mnie zagraniczna wersja, ale przecież nie ocenia się książki po okładce. 

Komu może się spodobać ?

Oczywiście osobom zakochanym w pierwszym tomie. Polecałabym ją również czytelnikom mającym wątpliwości co do kontynuowania serii, gdyż ta część jest lepsza od swojej poprzedniczki.

Cytaty:

''Bieganie jest sportem psychicznym bardziej niż jakikolwiek inny sport. O tym, jaki jesteś dobry, decydują twoje treningi, a o tym, jakie są twoje treningi, decyduje to, co masz w głowie.''

''Jedyną rzeczą gorszą od braku przyjaciół jest współczucie z powodu ich braku.''

''Smutek to uczucie, jak gdyby się tonęło, jak gdyby grzebano cię w ziemi.''

''Miłość. Gdy tylko wpuścisz do swojego serca to słowo, gdy tylko pozwolisz mu zapuścić korzenie, rozprzestrzeni się jak grzyb we wszystkich zakamarkach twojej duszy - a wraz z nim pytania, drżące, pączkujące lęki, które sprawią, że nigdy nie zaznasz spokoju.''

Ocena:

8.5/10

Podsumowanie:

Książka zaskoczyła mnie pozytywnie, oczarowała mnie. Miała kilka mankamentów, lecz i tak bardzo mi się spodobała. Bardzo intryguje mnie jak potoczą się losy bohaterów w kolejnej części i jak zakończy się cała historia.

13 komentarzy:

  1. Miałam dokładnie tak samo! Książce Delirium postawiłam poprzeczkę bardzo wysoko i troszkę się zawiodłam, ale Pandemonium totalnie rozwaliło system,niestety według mnie Reqiuem nie dorównuje treścią jak i zakończeniem drugiej części.
    Buziaki,
    SilverMoon z bloga Books obsession

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie było odwrotnie. Bardziej spodobało mi się "Delirium". Miało taki specyficzny czar. Akcja toczyła się wolno, ale w taki przyjemny sposób. A w "Pandemonium" Lena nagle stała się twardzielką (no może nie tak nagle), ale nie pasowało mi to zbytnio. No i nie było Aleksa! ;(

    Pozdrawiam :*
    ksiazki-mitchelii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Książki Lauren Oliver mam w planach, niestety brakuje czasu na wszystkie dobre książki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. "Delirium" trafiło do mnie bardzo dawno temu, a jeszcze nie miałam okazji po nie sięgnąć :( Pozdrawiam :)

    http://fascynacja-ksiazka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie czytałam części pierwszej i jakoś nie mam zamiaru ;D Nie mój typ historii, a obecnie mam sporo na liście... choć kiedy nie miałam...?
    drewniany-most.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Przede mną czeka jeszcze na półce delirium, ale cała seria wydaje sie być bardzo ciekawa :)
    Pozdrawiam,
    isareadsbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Muszę przeczytać "Delirium" :D A dzięki Twojej recenzji wiem że nawet jeśli mnie nie zachwyci, warto sięgnąć po kontynuacje :) Pozdrawiam Pośredniczka z posredniczkaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie czytałam "Delirium", ale skoro mówisz, że obie części są warte przeczytania, to chyba najwyższa pora :) Pozdrawiam
    ksiazkowy-termit.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Jeszcze nie czytałam pierwszego tomu (choć od dawna mam go w planach), ale coraz bardziej mam ochotę na przeczytanie tej trylogii :) Mam nadzieję, że mi się spodoba. /Klaudia

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja znalazłam ją w bibliotece jak jeszcze 3 część nie została wydana. :) Nie spostrzegłam, że jest to druga część. Dlatego zawsze wolałam Juliena. <3

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie czytałam jeszcze pierwszej części, ale mam zamiar po nią sięgnąć. Jeśli niezbyt przypadnie mi do gustu, to będę pamiętać, że druga część jest dużo lepsza i warto dać jej szansę ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Czytałam całą trylogię, jest bardzo oryginalna, ciekawa i z pewnością niebanalna. Niejednokrotnie wspominam, jak było miło poznawać historię Leny i Alexa, wraz z jej wzlotami i upadkami ;-)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie na recenzję okropnego 'Bursztynowego dymu'!

    OdpowiedzUsuń
  13. Czytałam całą trylogię, jednak nie przypadła mi do gustu :(
    Pozdrawiam: Paola
    http://dostatniejstrony.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń