Ariana dla WS | Blogger | X X

wtorek, 23 lutego 2016

#60 Anna i pocałunek w Paryżu Stephanie Perkins

''Anna i pocałunek w Paryżu'' Stephanie Perkins


Informacje szczegółowe :

tytuł oryginału: Anna and the french kiss 
data wydania: 5 marca 2013 
liczba stron: 368
cykl: Anna i pocałunek w Paryżu (tom 1) wydawnictwo: Amber
cena z okładki: 32,80 zł
tłumaczenie: Stefaniuk Małgorzata




Kilka słów o fabule:


Anna zostaje wysłana przez ojca do amerykańskiej szkoły w Paryżu. Dziewczyna nie cieszy się z tego powodu. W jej ojczystym kraju zostawiła przyjaciół i chłopaka, w którym się zakochała. Miasto zakochanych nie zachwyca jej póki nie spotyka Eti enne’a, tylko jest jeden problem, on ma już swoją wybrankę. 


Moja opinia:

Choć na pierwszy rzut oka powieść nie wydaję się interesująca, pozory mylą. Wiem, że tytuł zniechęca, a o okładce szkoda wspominać, to ta historia niesamowicie mnie zauroczyła. Wszystko wydawało mi się takie naturalne i świetnie wykreowane. Czytając miałam wrażenie, że wydarzenie rozgrywające się w książce dzieją się wokół mnie, a to za sprawą stylu pisania autorki, który odzwierciedlał język jakiego używam na co dzień, przez co historia nabrała dla mnie realizmu. Kolejną zaletą utworu było świetne opisanie tak pięknego miejsca jak Paryż. Nigdy nie odwiedziłam miasta zakochanych, ale dzięki tej historii miałam wrażenie jakby tam była. Lektura wciągnęła mnie niezwykle, choć nie od razu ją pokochałam. Nie brakuje w niej zwrotów akcji i zaskakujących momentów. Została napisana z myślą o nastolatkach i ta grupa odbiorców najlepiej zrozumie tę opowieść. Nie mogę nie wspomnieć o genialnych bohaterach jak Anna i Etienne, którzy nie byli zwykłymi papierowymi postaciami. Co tu dużo mówić świetna lektura dla młodzieży.

Oprawa graficzna:

Okładka jest po prostu okropna, co tu dużo mówić. Żałuję, że nie została zachowana oryginalna oprawa graficzna.

Komu może się spodobać ?

Zdecydowanie nastolatkom, gdyż ta historia została napisana z myślą o nich i powinna najbardziej trafić do ich gust.


Cytaty:

''Dla nas obojga dom to nie miejsce, a ludzie. I my go wreszcie odnaleźliśmy.''

''Nie zawsze musisz sam rozwiązywać swoje problemy, wiesz? Właśnie po to ludzie zwierzają się przyjaciołom.''

''Czemu tak jest, że pasujący do siebie ludzie tak rzadko się schodzą? Czemu ludziom tak trudno porzucić związek, nawet jeśli wiedzą, że jest niedobry?''

''Im lepiej wiesz, kim jesteś i czego chcesz, tym rzadziej pozwalasz, żeby coś wytrąciło cię z równowagi.''


Ocena:

8.5+/10


Podsumowanie:

Przeurocza powieść, która podbiła moje serce. Szczerze nie spodziewałam się, że aż tak mi się spodoba. Coś niezwykle unikatowego, nie do opisania. Nie pozostaję mi nic jak polecić wam tę lekturę. 

17 komentarzy:

  1. Bardzo zachęcająca recenzja, przyznam, że na tę książkę zwróciłam uwagę już wcześniej. Przeczytam chętnie. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. To chyba nie bardzo książka dla mnie i zgadzam się, że okładka jest okropna. Te wersje anglojęzyczne są dużo lepsze.
    ściskam :)
    Latające książki

    OdpowiedzUsuń
  3. No, okładka jest... ble. Ale książkę chętnie przeczytam, bo moje dobra znajoma od dawna mi ją poleca :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Może wkrótce sięgnę po tą książkę, ale raczej w wakacje na plażę ;) Okładka... Okropna! Te zagraniczne okładki są świetne i takie dopasowane <3

    http://k-a-k-blogrecenzencki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Książkę chętnie przeczytam, bo dużo już o niej słyszałam, ale na tą chwilę nie jest to mój absolutny must read. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Okładka raczej zniechęca, niż zachęca, ale ostatnio natrafiłam na kilka pozytywnych opinii o tej książce i jest teraz w moich planach czytelniczych. Jak tylko będę miała czas, z chęcią po nią sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Słyszałam o tej książce, ale tytuł i okładka potrafią naprawdę nieźle zniechęcić. Historia z pozoru wydaje mi się naprawdę banalna i nie wiem czy gdybym zobaczyła ją na półce w księgarni, bym ją wzięła. Po Twojej recenzji być może bym się skusiła, ale tylko gdybym nie widziała dookoła ciekawszych dla mnie książek :) A okładki oryginalne są takie śliczne *_*
    Pozdrawiam
    secretsofbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Słyszałam już wiele dobrego na temat tej powieści. Wprawdzie fabuła wydaje się zwyczajna, to jednak może za nią kryć się coś więcej. Muszę zacząć rozglądać się za tą książką...
    Pozdrawiam
    Przygody mola książkowego

    OdpowiedzUsuń
  9. Pozory mylą, a i okładka i tytuł niespecjalnie mi się podoba no ale najważniejsze jest to co zapisane, więc pomijając fakt że nastolatką już dawno nie jestem, raczej przeczytam :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam ten tytuł :) Czytałam go w zeszłym roku i przepadłam. Niezwykle identyfikuję się z Anną. Nie mogę się doczekać drugiego tomu :)

    Druga Strona Książek

    OdpowiedzUsuń
  11. Paryż to piękne miasto, więc jeśli dzięki tej książce będę mogła się tam przenieść, to jestem jak najbardziej na tak ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Mam podobne odczucia - wspaniała i urocza książka dla młodzieży. I Paryż! A co do okładki się zgadzam - taką piękną różową i jedną pasującą do drugiej, zamieniono na paskudny obrazek z dziewczyną, dziwnym napisem i ręką chłopaka. Żenada.

    OdpowiedzUsuń
  13. Przeczytałam tę książkę i miło ją wspominam, chociaż nie zachwyciła mnie tak, jak Ciebie :)
    Okładka dla mnie nie jest taka zła ;)
    Śliczny blog!

    OdpowiedzUsuń
  14. Czytałam i również bardzo mi się podobała ta książka- zwłaszcza opisy Paryża! :) A co do okładki- zgadzam się, że jest okropna. Ta zagraniczna jest dużo ładniejsza :) /Klaudia

    OdpowiedzUsuń
  15. Wow, co im przyszło do głowy zmieniać takie ładne okładki na takie prowizoryczne.. coś :D
    pozdrawiam
    http://ifeelonlyapathy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. dla nastolatek.... pfff, ale nie dla takich, jak ja :D tj. zakochanych w fantasy i po prostu wiem, że mnie książka by uśpiła :D

    OdpowiedzUsuń
  17. A ja myślę, że by mi się spodobała :D Na razie i tak jestem zmuszona ją sobie odpuścić, ale kiedyś chciałabym ją przeczytać :D

    OdpowiedzUsuń