Ariana dla WS | Blogger | X X

poniedziałek, 8 lutego 2016

#57 Lato koloru wiśni Carina Bartsch

Lato koloru wiśni Carina Bartsch 

Informacje szczegółowe :

tłumaczenie: Emilia Kledzik 
tytuł oryginału: Kirschroter Sommer 
data wydania:17 czerwca 2015
liczba stron: 496
cykl: Lato koloru wiśni (tom 1)
wydawnictwo: Media Rodzina

Kilka słów o fabule:

Emely, czyli sarkastyczna studentka literaturoznawstwa jest niesamowicie szczęśliwa z powodu przeprowadzki jej najlepszej przyjaciółki. Jej entuzjazm jednak słabnie, gdy dowiaduję się, że dziewczyna ma zamiar zamieszkać ze swoim bratem, do którego Emely chowa głęboką urazę z przeszłości. Niespodziewanie studentka zaczyna dostawać wiadomości od tajemniczego Luki. Jak potoczą się losy dziewczyny?

Moja opinia:


Choć fabuła z pozoru wydaje się banalna i większości zdarzeń możemy się domyślić, ta książka niesamowici mi się spodobała. Sprawką tego byli świetnie wykreowani główni bohaterowie, którzy potrafili rozbawić do łez. Dialogi to niesamowicie, błyskotliwe i przemyślane wypowiedzi. Nigdy nie czytałam tak zabawnej książki. Gdybym miała opisać tę powieść jednym słowem użyłabym przymiotnika sarkastyczna. To jeden z lepszych romansów akademickich jakie czytałam. Nie sądziłam, że ta książka przypadnie mi do gustu, gdyż nie przepadam za takimi historiami, a tu taka miła niespodzianka. Zakończenie pozostawiam bez komentarza, takie sytuacja powinny być niedopuszczalne, powieść urywa się w tak pasjonującym momencie, a ja nie mam kontynuacji. Jak najszybciej muszę ta naprawić. Minusem, do którego mogę się przyczepić to mała ilość akcji. Książka miała prawie 500 stron, a ja przeczytałam ją w jeden dzień, to musi o czymś świadczyć. Reasumując jak najbardziej wam polecam!


Oprawa graficzna:


Moim zdaniem okładka jest w pewien sposób intrygująca, choć nie do końca w moich klimatach. Widnieją na niej twarze głównych bohaterów. Ich wygląda pokrywa się z opisami w książce.


Komu może się spodobać ?

Szukacie niesamowicie zabawnej i lekkiej historii, do poczytania. Ta powieść na pewno was usatysfakcjonuje.



Cytaty:


- Drzwi są tam - wskazał - A może mamy w lodówce ukrytą windę, o której nic nie wiedziałem ?
- Bardzo śmieszne – warknęłam i poczułam, że się rumienię. Powinien wsadzić swoją cholerną głowę do piekarnika i zobaczyć, czy nie ma w nim windy.

- Ale to działa-powiedział pewnym siebie głosem- Lecisz na mnie. -Lecę na ciebie jak zepsuty szybowiec.

''Ludzie dzielili się na tych, którzy potrafili tańczyć, i na tych, których ruchy przypominały raczej atak epilepsji albo pingwina na lodzie.''


Ocena:

8,5/10

Podsumowanie:

Wciągająca i odprężająca powieść, choć moim zdaniem to dopiero początek historii. Nie mogę doczekać się, kiedy sięgnę po kolejny tom i poznam dalszej lody głównych bohaterów.


Za egzemplarz recenzencki dziękuję wydawnictwu

10 komentarzy:

  1. Książka już od dawna czeka na swoją kolej razem z drugim tomem. :) Jestem dobrej myśli i już nie mogę się doczekać. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam nadzieję, że i ja w końcu przeczytam tą książkę ;)

    Pozdrawiam!
    http://myfantasticbooksworld.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam tę książkę i naprawdę bardzo mi się ona spodobała! I masz rację - słowo 'sarkastyczna' idealnie ją opisuje :>
    Pozdrawiam
    secretsofbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Po przeczytaniu samego opisu raczej bym po nią nie sięgnęła, ale po recenzji - jak najbardziej jestem na tak ;)
    ksiazkowy-termit.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Kocham! I pierwszy i drugi tom :D Naprawdę polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeszcze nie czytałam, ale słyszalam o niej tyle pochlebnych opinii że chyba w końcu to zmienię :) Pozdrawiam /Klaudia

    OdpowiedzUsuń
  7. To prawda książka strasznie banalna i przewidywalna, ale za to bardzo śmieszna i to daje jej największy plus. Kocham tą książkę. ♥♥♥
    Pozdrawiam.
    http://kochamczytack.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo polubiłam tę książkę - drugą część zresztą też. Zgadzam się co do opisania jej jako sarkastyczna. Mimo takiej ilości stron, jest bardzo lekka i błyskawicznie się czyta. Niestety nic mnie w niej nie zaskoczyło i jak mówisz, akcji było niewiele, ale i tak uważam ją jako jedną z lepszych ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Lubię takie zabawne historie, więc czemu nie. Chętnie przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  10. Mam już zamówioną tę książkę w bibliotece, więc teraz czekam, aż będę mogła ją wypożyczyć. Mam nadzieję, że mi się spodoba, mimo iż jest bardzo przewidywalna ;)

    OdpowiedzUsuń