Ariana dla WS | Blogger | X X

środa, 14 października 2015

#37 ''Czas Żniw'' Samantha Shannon + Book Tour

 ,,Czas Żniw'' Samantha Shannon

Informacje szczegółowe :

tłumaczenie: Regina Kołek 
tytuł oryginału: The Bone Season 
data wydania: 6 listopada 2013
liczba stron: 520
cykl: Czas Żniw (tom 1) 
wydawnictwo: Sine Qua Non

Kilka słów o fabule: 

Rok 2059. Dziewiętnastoletnia Paige pracuję nielegalnie w tajnej organizacji w podziemiach Londyńskiego Sajonu. Włamuje się do ludzkich umysłów i pozyskuje z nich potrzebne informacje. W jej świecie sam fakt, że oddycha jest zbrodnią. Jej życie przewraca się do góry nogami, gdy zostaje pojmana i przetransportowana do karnej koloni Oxford, gdzie rządzi tajemnicza rasa Refaitów. Dziewczyna trafia do Naczelnika, który staje się jej panem. Paige znajduje się w potrzasku, by przeżyć musi dostosować się do brutalnych reguł.  

Moja opinia:

Ta książka to nowy level fantastki. Niezwykle oryginalna, z ciekawym światem i niesamowicie skomplikowaną fabułą. Po przeczytaniu pierwszego rozdziału w głowie miałam kompletnym mętlik i nie mogłam się wciągnąć. Na szczęście na końcu książki znajduje się słowniczek, a na początku zostały rozrysowane tabele i mapa, co bardzo ułatwiło zrozumienie tekstu. Nie dało się nie zauważyć niezwykłego dopracowania szczegółów. Kolejną zaletą tej powieści jest główna bohaterka, która uwaga panie i panowie wie czego chce. Uwielbiam retrospekcje Paige, które jeszcze bardziej pozwalają się w czuć w klimat książki. Podobała mi się również różnorodność w wykreowaniu bohaterów. Zaintrygowała mnie skomplikowana relacja dziewczyny i Naczelnika, a ich niektóre dialogi powalały mnie. Styl pisanie autorki spodobał mi się. Muszę jeszcze wspomnieć o bardzo ładnym wydaniu, które pięknie prezentuje się na półeczce. Koniec książki rozerwał mi serduszko, muszę szybko zabrać się za kolejny tom. 

Komu może się spodobać ?

Miłośnicy fantastyki powinni czym prędzej zaopatrzyć się w tę książkę. 

Cytaty:

 - Jak się czujesz? - zapytał. 
- Pieprz się. Jego oczy zapłonęły. 
- Widzę, że lepiej.

- Nie jesteś niemową - powiedział. - Odezwij się. 
- Myślałam, że nie mam prawa odzywać się bez pozwolenia. 
- Zezwalam ci. 
- Nie mam nic do powiedzenia.

Nadzieja to jedyna rzecz, która może jeszcze wszystkich nas ocalić.


Zachowałem pewne środki ostrożności. Powtarzam: nigdy nie znalazłaś się w bezpośrednim zagrożeniu życia. 
- Gówno prawda. Jeżeli myślisz, że krąg soli jest środkiem ostrożności, musiałeś upaść na łeb.

Ocena:

8.5/10

Podsumowanie:

''Czas Żniw'' to świetny debiut młodej, ale niezwykle zdolnej pisarki. Ta książka jest inna, wręcz wyjątkowa. Jeśli szukacie oryginalnego fantasy to coś dla was. 

Za egzemplarz dziękuję wydawnictwu Sine Qua Non. 

Przypominam o Book tour z tą książką ! 

13 komentarzy:

  1. Już nie mogę się doczekać, aż zapoznam się z tą książką.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie mogę się doczekać kiedy ją dostanę, kochana <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam ją w planach, bo zbiera świetne opinie :))

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam "Czas Żniw". Książka dobra ale.. Obyło się bez zachwytów jak dla mnie :P
    Pozdrawiam serdecznie :*
    my-life-in-bookland.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Tyle zachęcających opinii, a ja nie mogę się zebrać do przeczytania :) Mam nadzieję, że kiedy dopadnę swój egzemplarz to nie będzie odwrotu :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetna książka. :) Muszę w końcu przeczytać drugi tom. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Hej kochana :3
    No rzeczywiście że może mi się spodobać przecież kocham fantastykę :D Tyle osób ją poleca, muszę sięgnąć. :D
    http://kochamczytack.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Będę musiała przeczytać! <3

    OdpowiedzUsuń
  9. Ale Ci zazdroszczę tej książki, sama bardzo chciałabym ją przeczytać w końcu ;)
    Pozdrawiam,
    http://magiel-kulturalny.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam fantastykę, więc ta książka powinna idealnie trafić w mój gust ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Super recenzja ;) Już nie mogę się doczekać czytania :P

    bookocholic.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Jestem naprawdę bardzo ciekawa tej książki :D Mam wrażenie, że wszyscy ją juz przeczytali, tylko nie ja :P. I zadaję sobie pytanie, czemu tego jeszcze nie zmieniłam. Cóz, w każdym razie mam wielką ochotę ją przeczytać! :) /Claudie

    OdpowiedzUsuń
  13. A ja niedawno kupiłam! Nic tylko iść i czytać :D

    Zapraszam do siebie
    http://to-read-or-not-to-read.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń