Ariana dla WS | Blogger | X X

wtorek, 20 października 2015

#38 ''Gregor i Niedokończona Przepowiednia'' Suzanne Collins

''Gregor i Niedokończona Przepowiednia'' Suzanne Collins

Informacje szczegółowe :

cykl: Kroniki Podziemia (tom 1) wydawnictwo: IUVI
tłumaczenie: Dorota Dziewońska 
tytuł oryginału: Gregor the Overlander 
data wydania: 8 kwietnia 2015
liczba stron: 368




Kilka słów o fabule: 

Greogor przez przypadek wpada wraz z siostrą przez szyb wentylacyjny do podziemnego świata. Spotyka tam ludzi, szczury, karaluchy, nietoperze, oraz pająki. Pokój w tym świecie jest zagrożony. Chłopak nie ma zamiaru brać udziału w konflikcie, pragnie tylko wrócić do domu, lecz jego zamiary zmieniają się, gdy dowiaduje się, że może ocalić swojego zaginionego ojca. 

Moja opinia:

Choć z pozoru wydaje się, że ta książka to kolejna prosta bajeczka dla dzieci taką nie jest. Oczywiście grupą docelową odbiorców są młodsi czytelnicy, lecz myślę, że starsze osoby również zostaną oczarowane jak ja. Podczas jej czytania przypomniało mi się moje dzieciństwo. Akcja toczyła się szybko, na dodatek wciągała niesamowicie, nim się zorientowałam już skończyłam czytać. Czcionka jest duża, dzięki czemu bardzo szybko ''pochłania się'' całą historię. Bohaterowie byli zróżnicowani, pojawiły się szczury, pająki, karaluchy nietoperze. Podobało mi się przedstawienie tych odrażających dla niektórych zwierząt w innym świetle. Styl pisania autorki świetny jak zawsze. Motyw podziemnego świata przewijał się w innych książkach i nie do końca był oryginalne, ale mi to nie przeszkadzało. Nie mogę, nie wspomnieć o bardzo ładnej oprawie graficznej. Bardzo podobał mi się dodatek na końcu powieści, który zawierał kilka pomysłów zabaw, oraz wywiad z autorką. 

Komu może się spodobać ?

Ta książka ta idealny wybór do podsunięcia młodszej osobie, która chce zacząć swoją przygodę z czytaniem. Myślę, że starsze osoby również będą zadowolone po przeczytaniu tej powieści.

Cytaty:

 ''Odwaga bez rozwagi prowadzi do wczesnej śmierci.''

''Nadzieja. Bywają chwile, kiedy bardzo trudno ją odnaleźć. W takich momentach dużo łatwiej jest wybrać nienawiść. Ale jeżeli chcesz zaprowadzić pokój, najpierw musisz mieć nadzieję, że to możliwe.''

''Wzajemny interes to silne spoiwo. Silniejsze niż przyjaźń, silniejsze niż miłość.''

Ocena:

7.5/10

Podsumowanie:

Świetny debiut autorki, która podbiła moje serce pisząc ''Igrzyska Śmierci''. Już nie mogę się doczekać, kiedy zabiorę się za czytanie następnego tomu, by powrócić do innej rzeczywistości wykreowanej przez wspaniałą Suzanne Collins.

Za egzemplarz dziękuję wydawnictwu

IUVI

11 komentarzy:

  1. Mi również bardzo podobała się ta książka, a drugi tom już leży na półce i czeka na swój czas, za pewne sięgnę po niego w listopadzie. Nie mogę się doczekać!

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo chciałbym przeczytać tą książkę.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ojej, ojej, nawet nie wiesz jak się cieszę, że i Tobie Gregor się podobał! :D A tak w ogóle, to świetna recenzja <3

    Pozdrawiam,
    isabelczyta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Może to i książka dla młodszych czytelników ale i tak świetnie się przy niej bawiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Suzanne Collins również podbiła moje serce Igrzyskami Śmierci, jednak nie miałam jeszcze szansy przeczytać jej debiutanckiej powieści, dlatego muszę w końcu sięgnąć po "Gregora..." ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam ochotę i to zdecydowanie bardziej niż na Igrzyska ^^

    OdpowiedzUsuń