Ariana dla WS | Blogger | X X

wtorek, 5 maja 2015

#9 Jutro. Nie ma już żadnych zasad. Jonh Marsden

Jutro. Nie ma już żadnych zasad. Jonh Marsden


Informacje szczegółowe :

tłumaczenie: Anna Gralak
tytuł oryginału: Tomorrow, When the War Began
wydawnictwo: Znak 
data wydania: 4 kwietnia 2011
liczba stron: 272

O czym opowiada książka?

Ellie postanawia wybrać się wraz z przyjaciółmi na biwak do Piekła, czyli niedostępnego miejsca w górach. Kiedy wrócili do domu wszystko się zmieniło. Nie zastali żadnych ludzi, a telefony nie działały, psy zostały zabite. Nic już nie było takie same.


Moja opinia:

Po przeczytaniu tej książki zaczęłam myśleć, co by było, gdyby wybuchała wojna i w jaki sposób bym postąpiłam. Wiem, że sytuacja opisana w tej opowieści to w pewnym sensie absurd, ale nigdy nie wiadomo co stanie się jutro. Książkę czytało się lekko, znajdowało się w niej dużo opisów, dlatego czasem robiło się monotonnie. Zabrakło mi ciągu akcji, raz historia robiła się ciekawa, a potem przerwa i dopiero za jakiś czas kolejne wydarzenie. Podobała mi się tematyka, oraz mam sentyment do tej powieści, bo czytałam ją w dzieciństwie. 

Dla kogo jest skierowana ?

Myślę, że ta książka nie ma ograniczeń wiekowych i każdy może po nią sięgnąć.

Cytaty:

,,Nie, piekło nie ma nic wspólnego z miejscem- piekło wiąże się z ludźmi. Może to ludzie są piekłem.''

,,Okazało się że naszego świata już nie ma. Że nie ma już żadnych zasad. A jutro musimy stworzyć własne.''

,,Czas przeznaczony na rekonesans nigdy nie jest stracony.''

Ocena:

7/10

Podsumowanie:

Książka była w miarę ciekawa, chociaż zabrakło mi odrobinę większego dramatyzmu, który towarzyszy przeżyciom na wojnie. Nie zależnie ile macie lat, śmiało możecie sięgnąć po tą pozycje. :) 


21 komentarzy:

  1. Spotkałam się z wieloma pozytywnymi opiniami na temat tej książki, ale mnie jakoś nie porwała. Początek był ok, potem byłam ciekawa co będzie dalej, ale z każdą kolejną stroną nudziłam się coraz bardziej. :(

    Pozdrawiam :)
    of-books-and-coffee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam sentyment do tej książki chyba dlatego taka wysoka ocena ;)
      Mnie do gustu najbardziej przypadł początek i koniec :)

      Usuń
  2. Seria bardzo mnie intryguję i nie mogę się doczekać, aż ją przeczytam! ♥ Bardzo lubię Twoje recenzje :) Przyjemnie się je czyta.

    Pozdrawiam
    Isabel Czyta - mój blog :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam 1 część i była średnia,ale sięgnęłam po 2 w której już całkowicie utknęłam :/
    http://karmeloweczytadla.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wypożyczyłam 2 i 3 część myślę, że w tym tygodniu je przeczytam :P

      Usuń
  4. Bardzo chcę przeczytać tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Sama dałam taką ocenę pierwszej części, jednak według mnie opisy nie były monotonne :)
    Pozdrawiam i zapraszam :)
    zawsze-usmiechniete.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Już kilka miesięcy temu widziałam tą książkę ale jakoś nie miałam okazji się po nią zabrać ;)
    http://gabxreadsbooks.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie w bibliotece są wszystkie części, dlatego stwierdziłam, że ją przeczytam :)

      Usuń
  7. Mam w planach, ale raczej nie prędko sięgnę po tę serię :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zostałaś przeze mnie nominowana do Tagu było mi bardzo miło gdybyś wzięła w nim udział :3 Wszystkie informacje znajdują się u mnie na blogu

    http://tiggerssreads.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za nominację <3
      Z przyjemnością zrobię ten tag :D

      Usuń
  9. O serii "Jutro" słyszę od dawna, ale zawsze inne serie ją wyprzedzają w kolejce do przeczytania :D

    Nominowałam cię do Celebrity Book Tag na moim blogu :)

    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję z przyjemnością zrobię ten tag <3

      Usuń
  10. Mam tę książkę od dawna na swojej półce, ale traktuję ją jako książke rezerwową. Nie chcę zaczynać w najbliższym czasie żadnej serii ale w wakacje zamierzam się za nią zabrać. Przecudny wygląd bloga, strasznie słodki! <3
    Pozdrawiam
    www.filigranoowa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję :3 Ja w wakacje mam zamiar zdobyć i przeczytać diabelskie maszyny C.Clare :P

      Usuń
  11. Miałam zamiar przeczytać tą serię , a ty mnie do niej jeszcze bardziej przekonałaś :D Ugh :)
    http://ksiazkiponadniebo.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń