Ariana dla WS | Blogger | X X

poniedziałek, 5 października 2015

#36 ''Oddam ci słońce'' Jandy Nelson



''Oddam ci słońce'' Jandy Nelson 

Informacje szczegółowe :

tłumaczenie: Dominika Cieśla-Szymańska 
tytuł oryginału: I will give you the sun data wydania: 12 sierpnia 2015
wydawnictwo: Moondrive, Otwarte
liczba stron: 374
cykl: ---


Kilka słów o fabule: 

Jude i Noah to bliźniacze rodzeństwo. Dziewczyna to odważna buntowniczka, która cierpi przez swoje błędy. Noah to wrażliwy artysta, głęboko zżyty z matką, jednak chłopiec ukrywa pewien sekret. Ta dwójka kiedyś była nierozłączna do czasu...

Moja opinia:

Na wstępie chciałabym podziękować Marcie za możliwość przeczytania książki. Ta powieść jest absolutnie niezwykła i oryginalna. Została napisana z perspektywy Noah'a, kiedy miał 13 lat, oraz szesnastoletniej Jude. Ten zabieg sprawia, że lektura wydaję się być jeszcze bardziej intrygująca. Jestem wielką miłośniczką sztuki, więc jej motyw był jak najbardziej na miejscu. Noah malował w swojej głowie obrazy, tworząc niewidzialną galerię mającą pobudzić wyobraźnie czytelnika. W tej książce to my stajemy się artystami malując najpiękniejszą paletą barw, czyli wyobraźnią. Jude jest bardzo przesądna, więc w książce znajdziemy wiele wstawek opisujących dziwne rytuały, które czasem mogą rozbawić czytelnika. Autorka poruszą wiele ciężkich i czasem kontrowersyjnych tematów. Bohaterowie są świetnie wykreowani, bardzo łatwo się z nimi zżyć. Na dodatek ta lektura jest po prostu kopalnią cytatów i mądrości, w trakcie czytania można znaleźć mnóstwo wartościowych tekstów. Serdecznie wam polecam! 

Komu może się spodobać ?

Ta książka posiada wiele wątków i różnych przesłań, że mnóstwo osób pokocha ją bez reszty.

Cytaty:

''Albo pływasz, albo toniesz, takie jest życie.''

''Czasem człowiekowi wydaje się, że coś wie, wie na pewno, a potem się okazuje, że nie wie nic.''

 ''- Kocham Cię - mówię do niego, ale wychodzi mi: - Cześć. 
- Ja też, strasznie - odpowiada, tylko brzmi to jak: - O, cześć, stary.''

Ocena:

9/10

Podsumowanie:

Genialna powieść, która rozpala serca czytelników. Pochłonie was bez końca. Dawno nie przeczytałam czegoś takiego. Polecam!

Dziękuję za możliwość przeczytania książki http://find-the-soul.blogspot.com/ .

21 komentarzy:

  1. Super recenzja. Ja jeszcze tek książki nie czytałam, ale mam ją w planach. Tylko pozazdrościć Ci tego, że już przeczytałaś książkę.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam tę książkę! Jedna z moich ulubionych książek :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam "Oddam Ci słońce" <3 To wspaniała książka która została wręcz namalowana słowami :3
    Super, że Tobie też się spodobała :)
    Pozdrawiam serdecznie :*
    my-life-in-bookland.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Też niesamowicie mi się podobała :) Jest taka... namalowana :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kurczę, marzę o tym, by przeczytać tę książkę - coś nieprawdopodobnego, bo jak do tej pory nie było ani jednej negatywnej recenzji tej książki, co jeszcze bardziej mnie nakręca. ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytałam o tej książce same pozytywne opinie. Sama muszę spróbować ;)

    czytanienaszymzyciem.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Książka należy do tych, które koniecznie Muszę przeczytać :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Wszyscy zachwalają to i ja w końcu muszę się za nią wziąć. Nawet na polskim napisałam tę pozycję jako moje marzenie książkowe ;)
    http://czytelniczemysli.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja również jestem bardzo ciekawa tej powieści, tyle o niej słychać. Również pięknie o niej napisałaś i aż szkoda nie czytać. :)
    http://kochamczytack.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Czemu jeszcze nie przeczytałam tej książki? Buziaki kochana!

    OdpowiedzUsuń
  11. Od premiery tej książki mówię sobie, że muszę przeczytać ten tytuł. Choć w tym miesiącu trochę oszczędzam i nie zamierzam kupować książki, to może i w listopadzie znajdę parę groszy na tak bardzo polecaną pozycję.
    Pozdrawiam, Shelf of Books

    OdpowiedzUsuń
  12. Książka ma niesamowitą okładkę, chciałbym ją przeczytać, a może nawet ją kupię, kto wie? ^^

    OdpowiedzUsuń
  13. To była wspaniała pozycja!
    nieuleczalnyksiazkoholizm,blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Oj tak, książka warta przeczytania ^^
    Wspaniała z każdej strony :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Ostatnio wszędzie natykam się na tę książkę. Bardzo chciałabym ją przeczytać! ^^

    OdpowiedzUsuń
  16. Chciałabym przeczytać ! Cytaty są świetne <3

    http://to-read-or-not-to-read.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo ale to bardzo się cieszę, że książka się spodobała, bo ja osobiście jeszcze jej nie sprawdziłam. Wstyd, ale naprawdę nie po drodze mi z tą historią, mimo że stoi na półce od sierpnia ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie mój typ książek. Za mało stworków, smoczków itp. :D

    OdpowiedzUsuń
  19. Mam ochotę przeczytać tą książkę, wydaje się być ona naprawdę fajna :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie~Nataliaaa
    http://happy1forever.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. Mam takie same odczucia co do tej książki ♥♥
    Po prostu ją kocham! Nigdy nie czytałam czegoś, co miałoby aż tak silne oddziaływanie na człowieka :D

    http://thebookishcity.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Już wiem, co miałam kupić dzisiaj na targach w Krakowie. :< Skleroza...

    Zapraszam do siebie
    http://to-read-or-not-to-read.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń