Ariana dla WS | Blogger | X X

sobota, 26 września 2015

#35 ''Tego lata stałam się piękna'' Jenny Han

''Tego lata stałam się piękna'' Jenny Han

Informacje szczegółowe :

Tłumaczenie: Stanisław Kroszczyński Tytuł oryginału: The Summer I Turned Pretty 
Data wydania: 30 kwietnia 2014
Liczba stron: 300
Cykl: Lato (tom 1) 
Wydawnictwo: Olé

Kilka słów o fabule: 

Dla Belly liczy się tylko lato. Co roku wraz z rodziną jeździ do domku przy plaży, należącego do najlepszej przyjaciółki jej mamy. Tam wraz ze swoim bratem, oraz Conrad'em i Jeremi'm przeżywała najlepsze chwile swego życia. Ci dwaj ostatni byli dla niej zawsze jak rodzina do czasu, gdy zaczęła czuć do nich coś więcej. Tego lata wszystko zaczyna się zmieniać, jej idealny świat zostaje zachwiany.  Czy dziewczyna odnajdzie miłość? 

Moja opinia:

Książkę dostałam od siostry, która kupiła ją na jakiejś przecenie. To typowa historia miłosna dla nastolatków, nic odkrywczego. Rozdziały dzielą się na te opowiadające o bieżącym lecie i retrospekcje. Kompletnie nie rozumiem jakie powody kierują główną bohaterką, uważa się za nie wiadomo  jak dorosłą osobę, a zachowuje się dziecinnie. Pod koniec książki bardzo mnie irytowała. Styl pisania autorki jest prosty, potoczny, czasem niektóre dialogi były wręcz infantylne. Występuję tu trójkąt miłosny, ale nie ma większych rozterek i od samego początku wiadomo kogo wybierze główna bohaterka. Książka na jeden dzień, czytało mi się ją błyskawicznie, ale czego mogłam się spodziewać po lekturze o tym tytule.  W sumie trudno mi stwierdzić o czym konkretnie była. Raczej nie sięgnę po kolejne części. 

Komu może się spodobać ?

Czytelnicy, którzy szukają mało wymagającej lektury z gatunku młodzieżowego powinni zainteresować się  ''Tego lata stałam się piękna'' Jenny Han.

Cytaty:

 ''Czasem ludzie stają się milion razy piękniejsi, kiedy widzi się ich oczami duszy.''

''Natchnienie - wspomnienie, zachowane w moim sercu jak liść w książce.''

Ocena:

                      5,5/10

Podsumowanie:

To nie była ambitna lektura, ale miło spędziłam czas, myślę, że młodsze dziewczyny będą bardziej zadowolone po przeczytaniu tej książki. Jeśli chcecie przeczytać tę książkę i sprawdzić czy wam się spodoba zapraszam do konkursu

P.S Myślałam o zorganizowaniu book tour. Jaką książkę chcielibyście bym wybrała do tej akcji? :D 

19 komentarzy:

  1. Na swojej półce mam drugą część tej serii. Nie wiem czemu kupiłam tylko drugą część i jak to wgl się stało, ale takie roztrzepanie jak wiesz jest u mnie normalne. Myślałam za to, że książka jest lepsza :(
    Buziaki kochana!

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie miałam okazji czytać jeszcze tej serii, ale jakoś mocno mnie też do niej nie ciągnie. Jak się nadarzy okazja - chętnie, ale jeśli nie, to żałować mocno nie będę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę przyznać, że nie słyszałam wcześniej nic o tej książce. Myślę jednak, że nie okazałaby się złym czytadłem :) Jak gdzieś na nią natrafię, to z pewnością przeczytam :) /Claudie

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeśli chodzi o tę autorkę, to skuszę się na "Do wszysttkich chłopców, których kochałam" :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Tak myślałam - że nie warto kupować w empiku, nawet za 10 zł (to pewnie ta przecena :))

    bookocholic.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Bez żalu odpuszczę sobie te książkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Raczej nie sięgnę po tę książkę, skoro nie jest to nic odkrywczego. Na razie wolę sięgać po nieco ciekawsze tytuły ;)
    Aleja Czytelnika

    OdpowiedzUsuń
  8. Zdecydowanie nie dla mnie więc się nie skuszę. Ostatnio też czytałam młodzieżówkę, w której główna bohaterka potwornie działała mi na nerwy ;P.
    Pozdrawiam,
    Daga z bloga biblioteczkadagmary.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Chyba już jestem na to za stara. ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Książka nie wydaje się aż tak ciekawa. :) I ta słaba ocena...
    http://kochamczytack.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Mam w planach przeczytać tę książkę. Mimo tak wielu różnych opinii mam na nią chęć :) Nominowałam Cię do TAGu: http://majkabloguje.blogspot.com/2015/09/recenzja-67-james-dashner-wiezien.htm

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ha i wkradł się błąd. Nie ten link :D

      http://majkabloguje.blogspot.com/2015/09/disney-book-tag.html przepraszam! :*

      Usuń
  12. Bardzo różne widzę oceny tej książki/serii, ale chyba jednak się nie zdecyduję. Ostatnio mam dość takich wątków miłosnych...

    Pozdrawiam :) Przy gorącej herbacie

    OdpowiedzUsuń
  13. Miałam ochotę na tę książkę, bo wydawała się fajna, może nie spodziewałabym się po niej zbyt wiele, ale teraz, po twojej recenzji, to nawet niewiele wydaje się za dużo - jeśli zrozumiesz moje pogmatwane przesłanie :D Nie wiem, czy sięgnę :)
    http://be-here-now-and-forever.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Pozycja mnie ciekawi, spodziewałam się mało ambitnej lektury, ale teraz, kiedy rok szkolny trwa chętnie poczytałabym coś lekkiego. ;) W konkursie jednak zgłosiłam się po inną pozycję. ;)
    Stwórz Book Tour z książką, którą uwielbiasz. ;)

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  15. Jeśli chodzi o lekturę, to jestem raczej wymagającym typem. co zabawne - od powieści młodzieżowej oczekuję wiele, moim zdaniem powinna zawierać w sobie wartości, które mogłyby być przekazane młodym czytelnikom. stad wiem, że to nie książka dla mnie ;)

    Pozdrowienia od Książniczki z Po drugiej stronie książki

    OdpowiedzUsuń
  16. Przeczytałam już tą część i jestem bardzo ciekawa kolejnej . Może ta książka nie jest jakaś nadzwyczajna , ale mi się podobała :)

    OdpowiedzUsuń