Ariana dla WS | Blogger | X X

poniedziałek, 26 października 2015

#40 ,,Ostatnie dni Królika'' Anna McPartlin

,,Ostatnie dni królika'' Anna McPartlin


Informacje szczegółowe :

wydawnictwo: HarperCollins
tytuł oryginału: The Last Days of Rabbit Hayes
data wydania: 9 września 2015
liczba stron; 400
tłumaczenie: Marcin Wróbel
cena z okładki: 36,99 zł

Kilka słów o fabule: 

Mia Hayes jest powszechnie zwana Królikiem. Po trudnej walce z rakiem trafia do hospicjum. Rodzina wciąż próbuję znaleźć jakieś lekarstwo, nie chcą przyjąć do wiadomości, że Mii zostały ostatnie dni życia. Każdy radzi sobie ze stratą na swój specyficzny sposób. Ojciec i matka ciągle szukają sposobu na uzdrowienie córki, siostra powoli uświadamia sobie, że Królik umiera, a brat muzyk wraca z trasy, by spędzić z Mią ostatnie chwile. 

Moja opinia:

Ta książka rozpiernicza system! Była jak kolejka górska, w życiu nie czytałam czegoś tak smutnego, jednocześnie momentami tak zabawnego. Została podzielona na 9 ostatnich dni z życia Królika. Każdy następny bardziej emocjonalny od poprzedniego. Na dodatek w opowieści znajdowały się  różne perspektyw, dlatego wiemy dokładnie w jaki sposób konkretne osoby radziły sobie nieuniknioną stratą Mii. Mnie najbardziej poruszyły rozdziały z perspektywy Juliet. Urzekło mnie genialne wykreowanie postaci, przez które cała opowieść staję się niesamowicie realna. Podczas czytania moje serce pękało na milion małych kawałeczków. Czułam się tak jakby ta tragedia spotkała kogoś mi bliskiego. Choć temat był niezwyle trudny książkę czytało się bardzo dobrze, gdyż styl pisania autorki był świetny, nie mogę się doczekać kiedy zostaną wydane w Polsce jej kolejne powieści. ''Ostanie dni Królika'' to historia niezwykle wartościowa, opowiada o stracie, przyjaźni, poświęceniu, miłości. Naprawdę warto po nią sięgnąć.


Komu może się spodobać ?

Na pewno nie jest to książka dla wszystkich, gdyż temat umierania to prostych nie należy, jednak zachęcam was do sięgnięcia po nią. Jeśli lubicie wyciskacze łez to idealna powieść dla was.      


Cytaty:

''- Dobry z ciebie człowiek, syneczku. Pojebany, ale kochany. Jestem z ciebie dumna.''

''Łatwo odwrócić się od Boga, gdy wszystko ci się dobrze układa. Ale zobaczysz, jak się będziesz czuła na łożu śmierci. Miejmy nadzieję, że nie będzie wtedy zbyt późno, byś do niego wróciła.''

''Etap trzeci wygląda tak, że dorosłaś, a ja zachorowałem, choć przez jedną cudowną chwilę byłaś wystarczająco dojrzała, a ja na tyle zdrowy, że mogliśmy zaznać miłości.”

''- Moja matka również umarła na raka. 
- Twoja matka miała dziewięćdziesiąt dwa lata. 
- Miłość to miłość, Molly.”

Ocena:

10/10

Podsumowanie:

To jedna z najlepszych książek jakich przeczytałam w tym roku. Poruszająca do głębi, nie sądziłam, że aż tak ją pokocham. Porwała mnie już od pierwszych stron. Miała coś w sobie co mnie oczarowało. Polecam wam ją z całego serca! <3

Za egzemplarz dziękuję wydawnictwu 

26 komentarzy:

  1. Wow, świetna recenzja! Już wcześniej czytałam pozytywne opinie na temat tej pozycji, lecz Twoja ostatecznie mnie przekonała, że warto po nią sięgnąć :) Jeśli będę miała taką możliwość, na pewno przeczytam "Ostatnie dni królika".
    Pozdrawiam!
    NiczymSzeherezada.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę ją przeczytać ! :D

    OdpowiedzUsuń
  3. I znowu spotykam się z pozytywną opinią o tej książce :) chyba wypadałoby się z nią zapoznać

    OdpowiedzUsuń
  4. Widziałam już tyle dobrych opinii o tej książce, że nie pozostaje mi nic innego, jak po nią sięgnąć :D Świetna recenzja!

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie lubię czytać książek o takim rodzaju smutku -> stracie kogoś bliskiego itp. Pewnie ryczałabym cały czas, ale historia zapowiada się bardzo pięknie.
    ściskam :*
    Latające książki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja koleżanka po 13 stronie płakała jak bóbr ;) pozdrawiam ;*

      Usuń
  6. Książkę mam w planach.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. świetna recenzja ,przekonałaś mnie, muszę przeczytać tą książkę !

    OdpowiedzUsuń
  8. Skoro tak wychwalasz to pasowałoby przeczytać... :D
    Świetne cytaty ;)

    Zapraszam do siebie
    http://to-read-or-not-to-read.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń
  9. "Ostatnie dni Królika" to niesamowita powieść. O miłości, przyjaźni, złamanym sercu, ciężkich chwilach, zarówno tych śmiesznych jak i bolesnych. O tym, że dopiero nieuleczalna choroba uświadamia nam, jak błahe jest przejmowanie się kilkoma dodatkowymi kilogramami, niepowodzeniami w miłości, w szkole czy na studiach. Zgadzam się, że zasługuje na pełną punktację - sama również jej taką wystawiłam i na pewno będzie to w moim zestawieniu hit 2015 roku:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Mnie tu tak dawno nie było, a ja widzę, że jest współpraca z dwoma wydawnictwami :)
    O książce pierwsze słyszę, ale myślę, że to może być świetna lektura, gdyż ostatnio mam chęć czytania takich życiowych książek. Do tego piękna polska okładka <3
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o tak z czystym sercem mogę ci polecić tę książkę 1 pozdrawiam :)

      Usuń
  11. Mnie tu tak dawno nie było, a ja widzę, że jest współpraca z dwoma wydawnictwami :)
    O książce pierwsze słyszę, ale myślę, że to może być świetna lektura, gdyż ostatnio mam chęć czytania takich życiowych książek. Do tego piękna polska okładka <3
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie lubię smutnych książek, ale chyba się skuszę, naprawdę mnie zachęciłaś! Wspaniała recenzja :).
    PS. KIEDY RECENZJE KOLEJNYCH CZĘŚCI AKADEMII WAMPIRÓW? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo bym chciała jak najszybciej, ale nie mogę nigdzie dostać czwartej części :<

      Usuń
    2. Nie ma jakoś na sklepach internetowych? Albo, w najgorszym wypadku, choć sama za tym nie przepadam, na e-booku? NAPRAWDĘ WARTO! Mimo wszystko, czwarta część jest wspaniała ^^... Jak cała seria zresztą.

      Usuń
    3. Skończyła się końcówka nakładu i nigdzie nie ma ;< Jak gdzieś spotkam na pewno kupię ;)

      Usuń
  13. Witam kochaną Partycję :D
    Chciałabym Cię serdecznie zaprosić do wykonania mojego autorskiego tagu, do którego zostałaś nominowana.
    Szczegóły tutaj :* - http://depends-of-books.blogspot.com/2015/10/aristocracy-family-book-tag.html

    OdpowiedzUsuń